عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت : بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صورتی که وی وعده های خود به مجلس را عملی نکند به جریان خواهد افتاد .

موسی الرضا ثروتی كه عضو دو كمسیون تلفیق و آموزش مجلس است در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر افزود : با توجه به اینکه تعداد زیادی از نمایندگان مدتهاست سوالاتی را از وزیر آموزش و پروش کرده اند ، وی امروز در مجلس حضور یافت و به سوالات نمایندگان مردم پاسخ گفت .

وی افزود : وزیر آموزش و پرورش امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مجددا وعده داد ؛ تا هنگامی که حتی یک نفر حتی با یکسال سابقه در میان حق التدریسی های رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش وجود داشته باشد ، نیروی جدیدی استخدام نشود .

وی گفت: امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور آقای حاج بابایی ؛ قرار بر این شد در صورتی که هر کدام از آموزشیاران سواد آموزی و حق التدریسی ها که اعتراضی دارند موضوع را کتبا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه دهند تا موضوع تحت پی گیری قرار گیرد .

ثروتی اعلام کرد : من شخصا آماده ام نمایندگی آموزشیاران و حق التدریسی های معترض را در کمیسیون آموزش و تحقیقات بر عهده گیرم .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد : در صورتی که وزیر آموزش و پرورش دوباره به وعده خود عمل نکند، قطعا بحث استیضاح وی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت که امیدواریم اینگونه نشود و اقای وزیر اینبار وعده ها را عملی کند .


وی با غیر قانونی خواندن برخی اقدامات وزیر آموزش و پرورش در حوزه های مختلف خاطر نشان کرد : قانون استخدام 60 هزار معلم حق التدریسی و آموزشیار سواد آموزی باید در سال 88 اجرا می شد که به بهانه کسری بودجه از سوی دولت انجام نشد .

استخدام 40 هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش غیر قانونی است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت : در حالی که 100هزار معلم آموزش حق التدریسی و آموزشیار با بیش از 4 تا 10 سال سابقه در حال آموزگاری فرزندان این سرزمین هستند ، به کار گیری 40 هزار نیروی جدید و عدم به کارگیری نیروهای باسابقه به چه معنی است ؟ تا مادامی که آموزش و پرورش تکلیف نیروهای با سابقه حق التدریسی خود را روشن نکند ، حق ندارد نیروی جدید استخدام کند .

پی نوشت های خبری ((دیروز در وزارتخانه))

پی نوشت ۱:

 همه ی ۶ ساله ها ((ورودی های ۸۲ )) امسال استخدام می شوند ،ما نامه ی استخدام ورودی های ۸۲ را به اداره کل استان ها اعلام کرده ایم. ورودی های ۸۳ نیز  به احتمال ۵۰٪ تا آخر سال جاری حکم دریافت میکنند.

آن چه خواندید گفته های معاون وزیر آموزش و پرورش بود که در ملاقات حضوری که دیروز با ایشان حاصل شد بیان کرد.

شنیدن این صحبت ها اگرچه قند در دل آدم آب می کرد اما باورش کمی سخت به نظر می رسید.

لحظه ای بعد دوستی از کرمانشاه با من تماس گرفت و گفت:الان امور استخدام بودم و گفتند که قراراست ورودی های ۸۲ را برای تشکیل پرونده فراخوانی کنند.

لحظه ای بعد دوستی از اصفهان پشت خط آمد و او نیز از تجمع شان مقابل اداره کل اصفهان و خبر استخدام ورودی های ۸۲ که از مسئولین شنیده بود خبر داد.

چند تماس تلفنی و پیامک از دیگر استان ها مبنی بر استخدام ورودی های ۸۲همه گواهی بود تا کم کم باورم شود که اتفاقات خوشایندی در حال وقوع است.

پی نوشت ۲:

در مورد کسانی که انفصال داشته اند نیز باید عرض کنم که به گفته ی معاون وزیر اگر شرایط انفصالشان طوری باشد که حداقل شرایط استخدام را شامل شوند مشکلی برای استخدام ندارند.

به طور مثال اگر شخصی در سال ۷۹ و ۸۰ حق التدریس بوده و در سال ۸۱ انفصال داشته و مجدداً از سال ۸۲ شروع کرده و تاکنون نیز تدریس داشته ،استخدام می شود.

پی نوشت ۳:

متاسفانه سهمیه ی استخدام آموزشیاران فعلا همان ۳۰۰۰ نفر است و دستوری در این زمینه صادر نشده است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه سی ام تیر 1389ساعت 11:30  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

بررسي وضعيت استخدام  معلمان حق‌التدريسي و نحوه اجراء قانون الحاق دو ماده به قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي

منبع:http://parliran.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=237&newsview=5124&pro=nobak

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم تیر 1389ساعت 14:2  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

دستور جلسات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از ‌روز شنبه 26/4/1389 تا
روز پنجشنبه 31/4/1389 اعلام شد


روز

تاريخ

ساعت

موضوع

1- کمیسیون آموزش و تحقیقات

يكشنبه

27/4/1389

14 تا 30/14

1- تبادل اخبار

30/14 تا 30/15

2- بررسي نامه جمعي از نمايندگان مجلس درمورد عدم پذيرش دانشجو در آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي با حضور وزراء محترم علوم، تحقيقات و فناوري و آموزش و پرورش

30/15 تا 30/17

3- نشست با رايزنان علمي جمهوري اسلامي ايران

30/17 تا 18

4- نشست هيأت رئيسه كميسيون

سه‌شنبه

29/4/1389

30/13 تا 15/14

1- دعوت از وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري جهت پاسخگويي به سؤالات:

الف- جناب آقاي علي‌اكبر اولياء نماينده محترم يزد و صدوق (دو مورد)

ب - جناب آقاي سيداحمد لطفي آشتياني نماينده محترم اراك و كميجان

ج - جناب آقاي سيدفاضل موسوي نماينده محترم خدابنده

15/14 تا 15/15

2- بررسي وضعيت استخدام 40 هزار نفر از معلمان حق‌التدريسي و نحوه اجراء قانون الحاق دو ماده به قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي

15/15 تا 15/16

3- بررسي وضعيت صندوق ذخيره فرهنگيان

كارگروه آموزش و پرورش

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم تیر 1389ساعت 14:1  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

باسلام توجه همه همکاران را به دو نکته جلب میکنم :

نکته اول : من وجدانا صد در صد با سهمیه های استانی قبلی مخالف بوده وهستم

،هرچند با سهمیه های سابق دراستان اصفهان به سادگی استخدام میشدم واگر

دراین زمینه هرکس اعتراضی کرده باشد کاملا منطقی است . سهمیه های استانی

ظلمی آشکار درحق حق التدریسای با سابقه بیشتر استانها بود ونادانی مسئولین

ما را می رساند . باید ابتدا باسابقه ها استخدام شوند منتها به نکته زیر توجه کنید :

نکته دوم : درمصوبه مجلس هم بر سابقه تاکید شده است هم بر مدرک . دیپلم 7

سال . فوق دیپلم 5 سال و لیسانس 4 سال . حال براساس مصوبه مجلس اولویت

استخدام را مشخص کنید؟ خیلی ساده است . اول لیسانس 4ساله . دوم فوق

دیپلم 5 ساله و سوم دیپلم 7ساله . متاسفانه دوباره درحق ما ظلم میشود منتها به

گونه ای دیگر.دراستخدامیها ی جدید اولویت مدرک دیده نمیشود. در شهر ما

دیپلم 7 ساله با لیسانس 7ساله ، فوق دیپلم 7ساله با لیسانس ودیپلم 7ساله

استخدام شدند . آیا این عدالت است ؟ حق همین است ؟پس مصوبه مجلس

چی شد؟ فاصله 3ساله دیپلم با لیسانس چی شد ؟ فاصله یک ساله فوق دیپلم با

لیسانس کجا رفت ؟ اگر تنها سابقه مطرح بود که مجلس تنها سابقه رو تصویب

میکرددر حالیکه اولویت مدرک نیز تصویب شده است . این نیز ظلمی بزرگ است در

حد سهمیه های استانی .
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم تیر 1389ساعت 9:38  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

گذشت بیش از یک هفته از اعلام نتایج مرحله اول آزمون استخدامی آموزش و پرورش هنوز نحوه برگزاری و زمان اعلام نتایج مرحله دوم، منابع درسی و گزینش داوطلبان اعلام نشده این در حالی است که پذیرفته شدگان باید پس از گذراندن دوره ای آموزشی مهرماه بر سر کلاسهای درس حاضر شوند.
کد خبر: 10524
تاریخ درج: 
27 /تیر /1389


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علی احمدی وزیر سابق آموزش و پرورش به منظور کاهش جمعیت شاغل یک میلیون و 200 هزار نفری در این وزارتخانه و سبک کردن بزرگترین دستگاه دولتی، اوایل سال 1386 طرحی را به دولت پیشنهاد کرد که به موجب آن کارکنان این وزارتخانه، پیش از موعد قانونی سی سال بازنشسته و از سیستم اداری و آموزشی خارج شوند.

خروج بیش از 100 هزار معلم از سیستم آموزشی

دولت نیز این طرح علی احمدی را تبدیل به یک قانون فراگیر در تمامی دستگاههای دولتی کرد و سرانجام در هفدهم شهریور سال 1386 پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان، این قانون برای اجرایی شدن به تمام وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی ابلاغ شد.

"غلامحسین الهام" سخنگوی وقت دولت با اعلام ابلاغ این مصوبه به کلیه دستگاههای دولتی اعلام کرده بود: طبق ماده واحده این قانون، دولت اجازه دارد ظرف مدت سه سال کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی را که حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت قابل قبول داشته‌ باشند با حداکثر پنج سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای کارکنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته کند.

به دنبال ابلاغ این مصوبه، بیش از 100 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش اقدام به ثبت نام برای بازنشستگی پیش از موعد کردند که با همه آنها موافقت اصولی شد و تمامی آنها از سیستم آموزشی کشور خارج شدند.

اما پس از انتخابات دهم و آغاز سال تحصیلی جدید، این وزارتخانه اعلام کرد که برخلاف گذشته که از نیروی مازاد رنج می برد این بار با مشکل کمبود معلم به خصوص در شهرهای کوچک و مناطق روستایی روبرو شده است.  

به طوری که حمیدرضا حاجی بابایی در اولین انتقادات خود به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش بر نحوه عملکرد وزیر قبلی در اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: "بسیاری از کلاسهای درس در روستاهای کشور بدون معلم سال تحصیلی 89-88 را آغاز کردند که این فاجعه ای برای نظام آموزشی است و هم اکنون نیروهای بی کفایت شرکتی تدریس در این کلاسها را برعهده گرفته اند."

برگزاری آزمون استخدامی برای جذب 40 هزار معلم

به دنبال انتقاد حاجی بابایی از طرح  بازنشستگی پیش از موعد، وی در پانزدهم اسفند سال 1388 از استخدام 40 هزار معلم خبر داد و گفت: "با توجه به نیاز سنجی‌هایی صورت گرفته، سال آینده 20 هزار معلم ورزش، 10 هزار مشاور و متخصص و 10 هزار نیروی متخصص در رشته‌های متعدد در آموزش و پرورش استخدام می شوند."

حاجی بابایی  که درباره نحوه استخدام و جذب نیرو توضیحی ارائه نکرده بود بالاخره در نوزدهم فروردین امسال اعلام کرد که استخدام در آموزش و پرورش براساس برگزاری دو آزمون عمومی و تخصصی انجام می شود. 

به گفته وزیر آموزش و پرورش در مرحله اول آزمون تعداد 120 هزار نفر معادل سه برابر ظرفیت مورد نیاز گزینش می شوند و در مرحله‌ دوم که آزمون تخصصی است تعداد 40 هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده بود که "جذب و استخدام افراد براساس نیاز هر استان و ولادت و سکونت در آن محل صورت می‌گیرد." 

از دیگر مواردی که حاجی بابایی برآن تاکید داشت " آماده کردن این 40 هزار نیرو در تابستان برای شروع خدمت همزمان با آغاز سال تحصیلی 90-89 بود."

با توجه به وضعیت نابسامان آموزشی مدارس و انتقادهایی که وزرای پیشین آموزش و پرورش درباره سطح تحصیلات معلمان و بی انگیزگی بسیاری از آنها نسبت به این شغل داشتند و همچنین بکارگیری بیش از 24 هزار معلم شرکتی در مدارس طی سال تحصیلی 89-88 انتظار می رفت  در این آزمون قوی ترین و نخبه ترین افراد پذیرفته شوند و معلمان استخدامی با گذراندن کلاسهای ضمن خدمت و آمادگی کامل برای سال تحصیلی جدید وارد کلاسهای درس می شوند اما زمان آزمونی با این اهمیت تنها یک ماه قبل از برگزاری آن مشخص شد.

پس از پیگیری مکرر خبرنگاران درباره زمان برگزاری آزمون مرحله اول، مواد درسی آن، رشته تحصیلی و مدرک مورد نیاز و  دهها مورد دیگر، بالاخره رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در بیست و هفتم فروردین تنها به این نکته اکتفا کرد که آزمون خردادماه برگزار می شود و توضیحی درباره مواد درسی آن و مدرک تحصیلی مورد نیاز نداد.

سرانجام در نهم اردیبهشت ماه جزئیات آزمون استخدامی اعلام شد اما همچنان منابع درسی آزمون، ظرفیت استانها و رشته های مورد نیاز اعلام نشد.

به هر صورت بود آزمون مرحله اول در هفتم خرداد برگزار شد و نتایج آن نیز بیستم تیرماه اعلام شد اما همچنان نقاط ابهام زیادی درباره ادامه روند استخدامها برای داوطلبان وجود دارد که مسئولان آموزش و پرورش درباره آن توضیحی ارائه نداده اند.

ابهام در آزمون مرحله دوم و زمان برگزاری آن

پس از اعلام نتایج اسامی پذیرفته شدگان آزمون مرحله نخست، اولین و بدیهی ترین سئوال شرکت کنندگان این است که آزمون مرحله دوم چه زمانی برگزار می شود؟ مسئولان وزارت آموزش و پرورش با گذشت یک هفته از اعلام نتایج همچنان این سئوال را بی پاسخ گذاشته اند.

ابهام در منابع آزمون مرحله دوم

اکنون پذیرفته شدگان آزمون مرحله اول دقیقا نمی دانند که چه منابعی را برای آزمون مرحله دوم مطالعه کنند و آیا اساسا آزمون تخصصی برگزار می شود یا نه؟

تنها نکته ای که وزارت آموزش و پرورش پس از اعلام نتایج اعلام کرد، دستورالعمل و نحوه برگزاری مرحله دوم آزمون استخدامی مربوط به مصاحبه تخصصی و آزمون عملی رشته تربیت بدنی بود که زمان و نحوه برگزاری آن اعلام نشد.

همچنین این وزارتخانه اعلام نکرده که افرادی که در مرحله اول پذیرفته نشده اند اعتراضات خود را باید در کدام مرجع قانونی پیگیری کنند.

ابهام در سهمیه استانها

نکته بعدی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مجهول مانده، میزان ظرفیتها است. به گفته وزیر آموزش و پرورش قرار بود که اسامی سه برابر ظرفیت مورد نیاز یعنی 120 هزار نفر برای آزمون مرحله دوم اعلام شود اما هنگام نتایج آزمون، اسامی 150 هزار نفر اعلام شد که رقمی در حدود چهار برابر ظرفیت است.

همچنین برخی از مسئولان آموزش و پرورش عنوان می کنند که سهمیه رشته های مورد نیاز در استانها تغییر یافته و هنوز تعداد دقیق نیروها در برخی از استانها مشخص نشده است.

ابهام در زمان دقیق برگزاری کلاسهای ضمن خدمت

یکی از نکاتی که وزیر آموزش و پرورش بر آن تاکید کرده بود "ایجاد آمادگی برای این 40 هزارنیرو در تابستان برای شروع خدمت همزمان با آغاز سال تحصیلی 90-89 بود."

از سویی رئیس مرکز آمار، نیروی انسانی و فناوری وزارت آموزش و پرورش پیش از برگزاری آزمون عنوان کرده بود که" 176 ساعت انواع آموزشهای کوتاه مدت در تابستان امسال به این دسته از معلمان ارائه می شود."

اکنون که روزهای پایانی تیرماه در حال سپری شدن است تنها دو ماه فرصت برای برگزاری کلاسهای ضمن خدمت و ارائه روشهای تدریس برای معلمان پذیرفته شده در آزمون  باقی مانده است. معلمانی که به اذعان وزیر آموزش و پرورش باید ابتدای مهرماه در کلاسهای درس حضور پیدا کنند.

ابهام درباره نحوه چگونگی استخدام این افراد

از موارد مهم دیگری که در مورد استخدام این افراد در هاله ای از ابهام باقی مانده چگونگی نحوه استخدام پذیرفته شدگان است. اینکه استخدام این افراد پیمانی خواهد بود یا از همان روز اول به شکل دائم استخدام می شوند و اصولا احکام استخدامی آنها چگونه و طی چند سال یا چند ماه و براساس چه پایه حقوقی صادر می شود؟

به هر صورت تنها دو ماه تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده و به اذعان وزیر آموزش و پرورش قرار است این 40 هزار نفر جای خالی معلمان مجربی را که در دوره وزیر سابق از مجموعه این وزارتخانه خارج شدند بگیرند حال آنکه هنوز پاسخی به هیچیک از این ابهامات و پرسشهای بیش از 150 هزار پذیرفته شده درآزمون داده نشده است. 

................

گزارش از فهیمه سادات طباطبایی

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و هشتم تیر 1389ساعت 22:27  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

با استناد به اصل 94 قانون اساسي عنوان شد؛
انتقاد قاضي‌پور از عدم اجراي قانون استخدام معلمان حق‌التدريس

خبرگزاري فارس: نماينده مردم اروميه طي اخطاري از عدم اجراي قانون استخدام معلمان حق‌التدريس انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي امروز چهارشنبه طي اخطاري با استناد به اصل 94 قانون اساسي خطاب به وزير آموزش و پرورش، اظهار داشت: اجراي كامل قانون استخدام معلمان حق‌التدريس كه مصوبه مجلس است، بايد به طور كامل اجرا شود.
وي افزود: چندين ماه است كه اين قانون تصويب شده است و هزاران خانواده منتظر اجراي اين قانون هستند و نگاه اين خانواده‌ها به استخدام فرزندانشان كه صدها كيلومتر دورتر از محل زندگي‌ خود براي تدريس مي‌روند، است.
قاضي‌پور ادامه داد: تا چه زمان بايد حق اين قشر از جامعه تضييع شود، در اين راستا شاهد هستيم كه حتي افرادي حدود 10 سال است كه تدريس مي‌كنند ولي هنوز استخدام نشده‌اند.
حجت‌الاسلام ابوترابي كه رياست مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به اين تذكر گفت:‌ البته پيشرفت‌هايي در اين زمينه حاصل شده است.
انتهاي پيام/ب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و سوم تیر 1389ساعت 14:37  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

همانطور که اکثر دوستان ملاحظه می کنند ورود  به سایت و مشاهده اسامی به دلیل هجوم تمامی افراد در آرزوی استخدام  واقعا مشکل  است  من از صبح ساعت ۸ تا ۱۱ سعی کردم اسامی چند نفر ار دوستان و آشنایان  که همه از نخبگان بودند از دانشگاه معتبر با معدل بالا را پیدا کنم که متاسفانه هیچکدام باصطلاح قبول  نشده بودند .آیا این آزمون قبولی هم دارد؟آیا قبولی آن چه کسانی هستند؟
+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم تیر 1389ساعت 11:8  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

از سوي مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

نتايج مرحله‌ اول آزمون استخدام پيماني وزارت آموزش و پرورش از سوي مركز سنجش اين وزارت‌خانه اعلام شد.


به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، اسامي پذيرفته‌شدگان در لينك سايت مركز سنجش به نشاني http://aee.medu.ir/ و از طريق سايت وزارت آموزش و پرورش به‌ آدرسwww.medu.ir قابل دسترسي است.

براساس اين گزارش، اسامي داوطلبان پذيرفته شده‌ي مرحله‌ي اول آزمون، تا سه برابر ظرفيت مورد نياز اعلام شده است .

براساس گزارش رسيده كليه پذيرفته‌شدگان مرحله اول آزمون، لازم است با مراجعه به سايت وزارت آموزش و پرورش، به نشاني www.medu.ir و سپس لينك  دبيرخانه هيات مركزي گزينش به نشاني http://gozinesh.medu.ir و مطالعه‌ي اطلاعيه‌ي مربوط، فرم اطلاعات فردي را از سايت مذكور دريافت و پس از تكميل با 2 قطعه عكس پشت‌نويسي شده به همراه تصوير كليه‌ي صفحات شناسنامه، حداكثر تا پايان وقت اداري روز شنبه مورخ 26/4/89 از طريق پست پيشتاز به هسته گزينش اداره كل آموزش و پرورش استان محل سكونت خود ارسال نمايند.

گفتني است؛ زمان و چگونگي برگزاري مرحله‌ي دوم آزمون كه به صورت مصاحبه‌ي تخصصي و يا عملي(حسب رشته )خواهد بود و همچنين نحوه‌ي ارايه مدارك لازم توسط پذيرفته‌شدگان از سوي معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ مي‌شود تا حداكثر ظرف مدت 15 روز آينده اطلاع‌رساني شود.

اين گزارش مي‌افزايد:  کارنامه افرادی که در این مرحله پذیرش نشده اند از روز شنبه مورخ 26/4/89 لغایت روز چهارشنبه مورخ  30/4/89 بر روی سایت مرکز سنجش قرار خواهد گرفت .

 در پايان گزارش آمده است؛ همان‌گونه كه در آگهي استخدام و اطلاعيه‌هاي قبلي مكرر به اطلاع داوطلبان محترم رسيده است، چنانچه در هر يك از مراحل فرآيند آزمون و جذب مشخص شود كه داوطلب فاقد شرايط مندرج در آگهي استخدام بوده ومدارك خلاف واقع ارائه داده است قبولي وي كان لم يكن تلقي خواهد شد و حق هيچگونه اعتراضي نخواهندداشت.

http://aee.medu.ir/IranEdu/result

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم تیر 1389ساعت 9:3  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

نيروهاي اداري مدارس تا ابتداي مرداد ساماندهي مي‌شوند


خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش با اشاره به طرح ساماندهي نيروهاي اداري مدارس گفت: با انجام كارهاي قانوني مربوط به ساماندهي و درجه‌بندي مدارس، اين طرح احتمالاً تا ابتداي مرداد به نتيجه مي‌رسد.


حميدرضا حاجي‌بابايي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص طرح ساماندهي نيروهاي اداري مدارس از جمله كتابداران و دفترداران اظهار داشت: هم‌اكنون در حال انجام كارهاي قانوني مربوط به ساماندهي و درجه‌بندي مدارس هستيم و با جمع‌بندي و تصويب نهايي اين موضوع، طرح ساماندهي نيروهاي اداري مدارس احتمالاً تا ابتداي مرداد به نتيجه مي‌رسد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه برخي از رشته‌ها را تحت عنوان پست‌هاي قبلي نمي‌توانيم استخدام كنيم بنابراين بايد تعريف جديدي از ساختار مدرسه ارائه دهيم كه بر اساس آن، مديريت و كارهاي مدرسه تعريف شده و دانش‌آموزان نيز در فعاليت‌هايي از قبيل كتابداري، اداره كلاس و امور مرتبط با پژوهش‌سراها مشاركت داشته باشند؛ به‌گونه‌اي كه اين امور با مديريت مدرسه و همكاري دانش‌آموزان انجام شود.
حاجي‌بابايي افزود: بر اين اساس كارشناسان وزارت آموزش و پرورش در حال ارائه تعريف جديدي هستند كه با جمع‌بندي كامل آن، اين طرح از ابتداي سال تحصيلي جديد اجرايي خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به موضوع استخدام نيروهاي حق‌التدريس در سال تحصيلي جديد اظهار داشت: معلمان حق‌التدريس با توجه به سابقه خود در همان مقطعي كه تاكنون تدريس مي‌كرده‌اند، به كار گرفته مي‌شوند؛ در حال حاضر نيز امور مربوط به استخدام نيروهاي حق‌التدريس داراي 8 تا 9 سال سابقه كار، در حال انجام است.
حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: طبق قانون مصوب مجلس، براي استخدام معلمان حق‌التدريس 5 سال فرصت داشته‌ايم كه امسال با استخدام 26 هزار نفر، به‌ ميزان سه برابر سهميه استخدام خواهيم داشت.

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم تیر 1389ساعت 9:51  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش گفت:آموزش و پرورش در مقایسه با نیازهای خود از کمبود نیروی مرد رنج می برد.
کد خبر: 10161
تاریخ درج: 
14 /تیر /1389



ابراهیم سحرخیز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا  با بیان این مطلب اظهار داشت: در رشته های فنی حرفه ای و علوم پایه کمبود نیروی مرد بیشتر است به طوری که در برخی استان ها ضریب اشتغال به 2.5 می رسد به طوری که یک نفر به ازای 2.5 نفر کار می کند.

وی ادامه داد: یک معلم باید 24ساعت  در هفته کار کند که در برخی رشته ها به دلیل کمبود نیرو به 48ساعت افزایش می یابد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در خصوص حق التدریس ها افزود: با ورود حق التدریس ها هم مشکل کمبود نیرو برطرف نخواهد شد و حتما باید نیروهای جدید استخدام آموزش و پرورش شوند.

سحرخیز تصریح کرد: با جابه جایی نیروها از تضییع حق فرد جلوگیری می شود و افراد با سابقه می توانند نزدیک محل سکونت خود خدمت کنند.

 

پی نوشت: با داشتن این آمار دقیق چرا نیروهای حق التدریس فنی مرد اکثرا در این دوره استخدام نمی شوند که این خود جای تعجب دارد

+ نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم تیر 1389ساعت 14:41  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، اقبال محمدي نماينده مردم مريوان در مجلس شوراي اسلامي امروز سه‌شنبه با استناد به بند 9 اصل 3 قانون اساسي طي اخطاري در صحن علني مجلس اظهار داشت: طبق اين اصل بايد تبعيض‌ها كنار گذاشته شود و امكانات عادلانه براي همه فراهم شود.

وي افزود‌: ‌آموزش و پرورش در برخي استان‌ها بدون در نظر گرفتن قانون استخدام نيروهاي حق‌التدريسي كه شيوه آن هم كاملا شفاف و روشن مشخص شده است و بر اساس آن بايد دو پارامتر سابقه كار و ميزان تحصيلات در نظر گرفته شود، متاسفانه اين كار را انجام نداده است.

محمدي ادامه داد: متاسفانه آموزش و پرورش تنها سابقه كار افراد را ملاك قرار داده و اين مسئله حق بسياري از معلمان حق‌التدريس كه بالغ بر 7 سال سابقه كار دارند را ضايع كرده است.

محمدي اظهار داشت: اين مسئله در واقع نوعي استثمار و بهره‌كشي از نيروهاي مخلص است و من خواهش مي‌كنم نظر به اهميت نقش معلم در تحقق نظام تعليم و تربيت و رفع تبعيض و ايجاد انگيزه در معلمان حق‌التدريس، در اين شيوه امتيازبندي تجديد نظر شود.
منبع:خبرگزاری فارس
+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم تیر 1389ساعت 16:5  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

ردیف

نام استان

بالای 8 سال

7 سال

6 سال لیسانس و بالاتر

6 سال پایین تر از لیسانس

زیر 6 سال

جمع کل

سهمیه قبلی

1

آذربایجان غربی

401

536

1171

352

103

2562

2080

2

آذربایجان شرقی

192

493

1217

223

139

2263

2173

3

اردبیل

158

280

462

107

13

1019

700

4

اصفهان

108

339

655

276

894

2271

نامعلوم

5

بوشهر

62

89

126

47

184

508

400

6

خراسان شمالی

93

214

273

44

306

930

354

7

خراسان رضوی

838

1287

1102

247

175

3649

1358

8

خراسان جنوبی

25

126

120

37

173

481

130

9

خوزستان

384

710

1107

554

2971

5726

2600

10

کرمانشاه

190

167

349

58

90

854

273

11

ایلام

21

57

115

33

28

253

230

 12

گلستان

44

129

83

22

88

366

192

 13

شهر تهران

64

90

179

103

180

616

نامعلوم

 14

شهرستان های تهران

424

420

821

241

499

2405

نامعلوم

 15

سیستان و بلوچ

840

1369

193

896

779

4077

973

 16

کردستان

239

308

246

135

50

978

240

 17

سمنان

11

20

28

8

122

189

38

18

فارس

538

1011

1748

496

748

4541

2270

 19

هرمزگان

213

296

355

315

827

2006

700

 20

لرستان

196

386

441

328

76

1427

627

21

کهگیلویه و بویر ا

84

163

238

214

750

1449

568

22

چهار محال و

156

205

348

67

141

917

393

23

قزوین

250

129

36

37

4

456

260

24

زنجان

27

70

126

28

115

366

102

25

همدان

78

86

155

36

139

494

263

26

یزد

67

53

11

3

7

141

64

27

کرمان

129

140

429

124

1151

1973

794

28

قم

-

-

30

10

100

140

30

29

گیلان

32

75

387

45

220

759

170

30

مازندران

33

53

431

55

89

661

نا معلوم

31

مرکزی

16

90

85

12

33

235

57

برگرفته از وبلاگ معلمان حق التدریس

+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم تیر 1389ساعت 7:52  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

وزیر آموزش و پرورش از اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با دو تا سه روز تاخیر خبر داد.
کد خبر: 10110


به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سفر به مالزی  درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: قرار بود که تا روز چهارشنبه هفته جاری نتایج اولیه را اعلام کنیم اما با توجه به تغییراتی که در سهمیه برخی از استانها ایجاد شده است نتایج  با تاخیر اعلام می شود.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود که نتایج آزمون استخدامی طی هفته جاری اعلام می شود. به گفته وی آزمون مرحله بعد در نیمه دوم تیرماه برگزار می شود. 

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در ابتدا آمار و ارقام سهمیه استخدامی استان‌ها چندان دقیق نبود گفت: با توجه به لزوم رعایت عدالت در بکارگیری نیروهای حق‌التدریسی و استخدامی‌های جدید در استانها براساس ظرفیت و تراکم آنها، تغییراتی در آمار و ارقام مربوط به سهمیه استان‌ها به وجود آمده است که منجر به تأخیر در اعلام نتایج اولیه شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان اطمینان خاطر داشته باشند که حقوق همه آنها در نحوه پذیرش رعایت می شود.

+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم تیر 1389ساعت 18:7  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

با درخواست نمايندگان ناظر بر استخدام معلمان حق التدريس تخصيص رديف هاي اعتباري به چند استان از جمله كرمانشاه تغيير كرد.
خبرگزاري فارس: آقاي گرمارودي،معاون وزير آموزش و پرورش در حاشيه ي گردهمايي روساي امور اداري استان ها خبر داد:
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، امروزدر اولين روز از نخستين گردهمايي روساي امور اداري آموزش و پرورش استان ها گفت
:چندي پيش بخش نامه اي به ادارات كل استان ها صادر شد كه بر اساس آن سهميه هر استان بر مبناي نياز و گستره جغرافيايي آن استان برنامه‌ريزي و در اختيار آن استان قرار گرفت كه متاسفانه به دليل اعتراض گسترده معلمان حق التدريس در برخي از استان ها از جمله كرمانشاه و نيز درخواست نمايندگان مجلس و ناظرين بر روند استخدام،كميته برنامه ريزي استخدام وزارت اموزش و پرورش تصميم به تجديد نظر گرفت كه بر اساس آن تعديل در رديف ها در دستور كار قرار گرفته است
+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم تیر 1389ساعت 8:49  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

تعداد کل حق التدریسان بالای 8 سال که حکم انها در مرحله اول زده می شود 5912 نفر در کل استانها می باشد که اگر این تعداد را از 22400 ردیف استخدامی کم کنیم 16488 ردیف برای زیر 8 ساله ها باقی می ماند با توجه به اینکه تعداد 7 ساله ها 9386 نفر می باشد در صورت استخدام همه 7 ساله ها 7102 ردیف استخدامی برای 6 ساله ها باقی می ماند تعداد 6 ساله ها در کل استانها 18221 نفر می باشد تقریبا یک سوم 6 ساله ها هم استخدام خواهند شد که احتمالا اولویت با 6 ساله های لیسانس و بالاترخواهد بود .در میان 6 ساله ها افراد دیپلم شانسی ندارند زیرا باید حتما 7 سال سابقه داشته باشند. دیپلم های بالای 7 سال هم که کمتر از 24 ساعت تدریس داشته اند از گردونه خارج می شوند که شانس استخدام 6 ساله های لیسانس و فوق دیپلم را بالا می برد.طبیعی است که افراد زیر 6 سال در سال جاری هیچ شانسی برای استخدام نخواهند داشت و استخدام انان به مراحل بعدی موکول خواهد شد .
+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم تیر 1389ساعت 8:42  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

 
همانطور که انتظار می رفت و در مطلب قبلی هم گفته شد وزارت تصمیم گرفته نحوه استخدام را تغییر دهد و به جای اختصاص سهمیه ناعادلانه به استان ها که طی ان دریک استان ۶ ساله ها هم استخدام می شدند و دراستان دیگر بعضی ۸ ساله ها هم باز می ماندند، در همه استانها بر اساس سابقه و بصورت یکسان عمل کند تا هر استانی افراد باسابقه بیشتری دارد سهمیه بیشتری بگیرد .بهر حال بخشنامه زیر از استا نها خواسته تا ۱۲ /۴ اسامی افراد زیر ۸ سال را به وزارت ارسال کنند.

http://www.megaupload.com/?d=ISCPGYZO

+ نوشته شده در  چهارشنبه نهم تیر 1389ساعت 20:3  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

به گزارش خبرنگار ايلنا، حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش در اولين روزهاي حضور خود پس از فشارهاي مجلس شوراي اسلامي مبني بر جلوگيري از استخدام و قرارداد با نيروهاي شركتي‏، به طور رسمي اعلام كرد كه ”هیچ اعتقادی به به‌کارگیری از معلمانی که از طریق خرید خدمت و به صورت شرکتی وارد مدرسه و کلاس درس می‌شوند ندارم”

بر همين اساس وي دستور جلوگيري و ممنوعيت استخدام و انعقاد قرارداد با نيرو هاي شركتي آموزش و پرورش را صادر كرد.
با اين حال وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ بخش‌نامه‌اي جزئيات استخدام و انعقاد قرارداد با نيرو‌هاي وزارت آموزش و پرورش را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، در اين بخش‌نامه آمده است: «در راستاي تاكيدات جناب آقاي احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور و به استناد نامه شماره 9728/200 مورخ 10/3/89 معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور مبني بر انعقاد قرارداد مستقيم با نيروهاي شركتي طبق مصوبات سال 1384 به بعد، مقتضي است دستور فرماييد براساس تصويب نامه شماره 84515/ت 34613 ه مورخ 15/12/84 (تصويب پيوست) و مصوبات بعدي نسبت به انعقاد قرارداد با آن دسته از نيروهاي خدمتگزار و سرايدار شركتي تمام‌وقت كه به هر دليلي تاكنون وضعيت خدمتي آنان تغيير ننموده و حقوق و بيمه كامل (يكسال منتهي به 31/2/89) آنان از محل اعتبارات دولتي و از طريق شركت طرف قرارداد پرداخت شده باشد با شرايط زير از تاريخ 1/3/89 اقدام نمايند».

بر اين اساس در تشريح شرايط نيروها به منظور استخدام و انعقاد قرار داد آمده است: «نيروهايي كه براساس مجوزهاي قانوني و رعايت شاخص‌هاي استاندارد تعداد نيروي انساني براي مشاغل فوق‌الذكر از طريق شركت‌هاي پيمانكاري طرف قرارداد با آموزش و پرورش به كارگيري شده‌اند، مشمول اين بخشنامه مي‌شود. همچنين پرداخت حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار كه طي بخشنامه شماره 131535-23/23/1388 به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ گرديده است منوط به كاركرد تمام وقت (به استناد ماده 51 قانون كار، 192 ساعت در ماه) است».

به گزارش خبرنگار ايلنا، ابلاغ اين بخش‌نامه در حالي صورت مي‌گيرد كه علي‌رغم فشارهاي صورت گرفته از ناحيه مجلس شوراي اسلامي آموزش و پرورش براي انعقاد قرار داد با نيروهاي شركتي برنامه‌هاي خاصي دارد و در شرايطي اين بخش نامه ابلاغ شده است كه هنوز وضعيت استخدامي نيرو هاي حق التدريس مشخص نيست.
+ نوشته شده در  دوشنبه هفتم تیر 1389ساعت 22:20  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

مراحل استخدام معلمان حق التدریس در استان های مختلف در سکوت خبری در حال انجام است چندین هزار حق التدریس با اضطراب در انتظار اعلام نتایج هستند .در حالی که در بعضی استانها افراد ۶ ساله هم شانس استخدام دارند در تعدادی دیگر حتی بعضی ۸ ساله ها هم نگران استخدام نشدن خود هستند و این به دلیل توزیع ناعادلانه ردیف های استخدامی در بین استانهاست که لابد مسولین وزرارتخانه دلایل قابل قبولی برای خود دارند و لی در صورتی که استخدام به صورت کشوری انجام می شد تمام ۷ ساله ها د رهمه استانها و تعدادی از ۶ ساله ها  هم مشمول استخدام می شدند و جای هیچ گله ای نبود .امار زیر که اسامی همه ۴۴۰۰۰ نفر به ترتیب سابقه است این امر را به خوبی نشان می دهد روی لینک کلیک کنید:

http://www.megaupload.com/?d=NQKSN79I

+ نوشته شده در  دوشنبه هفتم تیر 1389ساعت 17:6  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

امروز اسامی معلمان حق التدریسی که در استان فارس به استخدام در می آیند مشخص شد. ضمن تبریک به تمام عزیزان توجه شما را به چند نکته جلب می نمایم

۱-قانون اولویت معلمان حق التدریس در رشته های مورد نیاز اصلا رعایت نشد. مثلا در رشته های فنی و تربیت بدنی هیچ گونه اولویتی برای معلمان حق التدریس در نظر گرفته نشده است

۲-در تعیین اولویت سابقه برای معلمان لیسانس تفاوتی با معلمان فوق دیپلم در نظر نگرفته بودند مثلا معلم فوق دیپلمی با ۶ سال استخدام شده ولی معلم حق التدریس لیسانسی با ۵ سال و ۶ ماه استخدام نشده است

که این موارد جای بررسی دقیق و کارشناسی دارد

در مورد حالت اول چونکه هنوز معلمان حق التدریس در رشته های خاص استخدام نشده اند چگونه می توانند نیروی جدید استخدام نمایند

+ نوشته شده در  سه شنبه یکم تیر 1389ساعت 17:18  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

دوستان این لینک را ببینید

شرایط استخدام حق التدریسهای فارس

+ نوشته شده در  سه شنبه یکم تیر 1389ساعت 17:18  توسط حق التدريس اصفهاني  | 

 
دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: به محض اعلام نتایج آزمون مرحله اول استخدامی آموزش و پرورش و اسامی نهایی پذیرفته شدگان به مرکز گزینش این وزارتخانه، بررسی صلاحیتهای فردی پذیرفته شدگان همزمان با آزمون تخصصی مرحله دوم آغاز می شود.

فرشته حشمتیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هئیت گزینش استانها هم اکنون در حال برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای بررسی صلاحیتهای فردی و تخصصی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی است گفت: با برگزاری همایشهای عمومی هسته های گزینش استانها را برای بررسی صلاحیت افراد آماده کرده ایم.

آزمون مرحله اول استخدامی وزارت آموزش و پرورش هفتم خرداد با شرکت حدود 650 هزار داوطلب برگزار شد و قرار است 40 هزار معلم از بین این افراد در آموزش و پرورش استخدام شوند.

اولین مرحله بررسی فرم مشخصات افراد

دبیر هئیت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش درباره فرایند گزینش پذیرفته شدگان در مرحله اول آزمون استخدامی تصریح کرد: اولین مرحله از گزینش، بررسی فرم مشخصات پذیرفته شدگان است که در هنگام ثبت نام پر کرده اند و شرعا به ما اجازه داده اند درباره وضعیت آنها تحقیق کنیم.

حشمتیان با بیان اینکه رعایت شان و کرامت داوطلبان در گزینش یک اصل است، افزود: پس از این مرحله جمع آوری اطلاعات پذیرفته شده بر اساس ماده دو قانون گزینش کشوری به سه شکل مصاحبه حضوری، تحقیق محلی و اشکال دیگر تا زمان کسب حصول اطمینان صلاحیت فرد دنبال می شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش استانهای خوزستان، سیستان و بلوستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان در الویتهای اول استخدام نسبت به سایر استانها قرار دارند.

ملاک گزینش حال فعلی افراد است

دبیر هئیت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه مدت زمان بررسی صلاحیت افراد طبق ماده 16 قانون گزینش سه ماه تعریف شده است، گفت: به دلیل تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آموزش و پرورش تا قبل از شروع سال تحصیلی این مدت زمان کوتاهتر می شود.

حشمتیان در پاسخ به این سئوال که ملاکهای گزینش داوطلبان چه مواردی است تصریح کرد: ملاک گزینش استخدام حال فعلی افراد با رعایت شان و کرامت آنها است.

نحوه بررسی به اعتراض ها و شکایتها

حشمتیان درباره مراحلی که یک فرد برای  گزینش باید طی کند نیز گفت: بررسی اولیه در هسته گزینش استان انجام می شود که داوطلب در صورت رد شدن در این مرحله، اعتراض کتبی خود را اعلام می کند و بار دیگر نیز پرونده وی در استان بررسی می شود.

دبیر هئیت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که داوطلب بازهم در گزینش استان پذیرفته نشد و به رای ثانویه نیز اعتراض داشت پرونده وی در هئیت مرکزی گزینش در وزارت آموزش و پرورش نیز بررسی می شود و در صورت رای منفی می تواند اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری و هئیت عالی گزینش ریاست جمهوری اعلام کند.

حشمتیان با تاکید براینکه داوطلب نباید هیچ استرسی برای گزینش داشته باشد، تاکید کرد: اگر داوطلبی در مراحل اولیه گزینش پذیرفته نشد دلیلی بر داشتن مشکل فردی نیست بلکه نرسیدن به حد نصاب براساس انتخاب اصلح است، اما داوطلبان حق دارند که شکایت خود را تا مراحل بالا دنبال کنند. ( سایت تابناک)
+ نوشته شده در  سه شنبه یکم تیر 1389ساعت 12:7  توسط حق التدريس اصفهاني  |